7 van de 9 vakbondsmensen van Baty Ouvrijè die sinds 27 mei opgesloten zitten in de gevangenis van de hoofdstad worden vrijgelaten. Dit zou te danken zijn aan de vele sympathiebetuigingen van vakbondsorganisaties van binnen en buiten Haïti. Nu blijven nog 2 leden van Batay Ouvriyè gevangen. Ook voor hun vrijlating blijven allerlei mensenrechtenorganisaties ijveren.