De VS-ambassadeur bij de OAS, Noriega, spreekt harde taal aan het adres van Aristide. Officieel luidt het: “Wij zijn erg bezorgd over het leiderschap van Aristide”, maar volgens Radio Métropole zou hij in zijn toespraak te Washington hebben gezegd: “De VS zullen Aristide als een illegale president beschouwen. Haïti zal als een paria-staat worden behandeld, zo niet door de OAS, dan toch door de Amerikaanse regering.”