19 juli 2002

Sinds 29 mei bestaat er grote onrust bij de bevolking omdat de meeste spaarcoöperaties hun deuren hebben gesloten zonder aan de leden hun centen terug te betalen. Deze coöperaties gingen bankroet of sloten hun deuren na frauduleuze praktijken. Vandaag verzekert de minister van Economie en Financiën dat de staat zich ertoe verbindt alle gedupeerden schadeloos te stellen.0ok zullen leningen worden gegeven om de failliete coöperaties toe te laten opnieuw op te starten (zie ook Actueel op blz 3).