De nieuwe Barbancourt Haitian Proof rum won de gouden medaille op de prestigieuze internationale Beverage Testing Institute-competitie.

Vertaling: Rhoddy Petit / Bron: Juno7

De nieuwe Barbancourt rum “Haitian Proof” won de gouden medaille met 92 punten en vermelding op de prestigieuze Beverage Testing Institute-competitie. De aankondiging werd gedaan door het Haïtiaanse bedrijf op maandag 1 mei op zijn sociale media-pagina’s. Delphine Gardère, eigenaar van het bedrijf, bedankte al haar medewerkers en de boeren die zich toeleggen op de teelt van Haïtiaans riet.

“We zijn trots om aan te kondigen dat de nieuwe Rhum Barbancourt – Haitian Proof de gouden medaille won met 92 punten en vermelding: Outstanding op de prestigieuze competitie van het Beverage Testing Institute. Een speciale prijs die het belang van nationale productie op deze dag van landbouw en arbeid aantoont”, luidt het op de sociale mediapagina’s van Rhum Barbancourt.

Van haar kant drukten de baas van Rhum Barbancourt en de voorzitter van de Raad van Bestuur van de Frans-Haïtiaanse Kamer van Industrie, Delphine Gardère, haar tevredenheid uit, terwijl ze haar trouwe medewerkers bedankte. “Wat een trots om deze onderscheiding te ontvangen voor onze nieuwe White Rum overproof en dit op het feest van landbouw en werk! Bedankt aan onze teams en meer dan 3.000 boeren die zich toeleggen op de teelt van Haïtiaans riet”, schreef ze op haar Twitter-account.

Na een distributiepartnerschap met Spirit Cartel zullen Barbancourt-producten komende zomer beschikbaar zijn in het Verenigd Koninkrijk.

Sinds 1862 heeft de Barbancourt-distilleerderij zijn unieke knowhow, geërfd van zijn oprichter Dupré Barbancourt, van generatie op generatie doorgegeven. Ze besloot het principe van dubbele distillatie en rijping in eiken vaten volgens de Cognac-traditie te volgen om een unieke rum te creëren naar het beeld van Haïti.
Beverage Testing Institute (BTI) werd in 1981 opgericht als de eerste internationale wijnwedstrijd in de Verenigde Staten en voegde in 1994 bier, sterke drank, cider, sake, mede en meer toe aan het repertoire.

Het afficheert zichzelf als een onderzoeks-, advies- en nabijheidsbedrijf dat alcoholmerken helpt verbeteren. De waarde voor de handel ligt in zijn unieke positie als pleitbezorger voor de alcoholische drankenindustrie, een onafhankelijke publicatie en een vertrouwd consumentenmerk voor decennia. Op basis hiervan ontwikkelt, verfijnt, erkent en lanceert het de beste dranken ter wereld.